ПЕЙЗАЖИ – СРЕДАТА НА ХХ ВЕК

След огромната продукция в художественото и в документалното кино е много лесно да се загуби и художника като такъв или пък картините му да наподобяват етюди към сценографията на всеки от тях. При Неделчо Нанев – художника и сценографа постановчик се изявяват взаимно и допълват. Така времето, което има своите цветови еквиваленти влияе пряко върху природата и човека. Това влияние е уловено и предадено не толкова като мигновено състояние, а по-скоро като една безкрайна живописна и екзистенциална рефлексия извън патетиката и рториката наложена от конюнктурата на деня.
Пейзажите от София / Софийския университет, Народния театър, Лозенец/ от страната и морето, нахлуват като забравени живописни видения от старите ленти, които чрез майсторската четка на Неделчо Нанев и чисто негова чувствителност са превърнати в привлекателни отрязъци от нашия живот – познат и вече не така близък до нас.
Аксиния Джурова